10
Maj
2017
0
3 KROKI NA START BIZNESU ONLINE IKIMASA

Potrzebujesz tylko 3 kroków na start, aby zacząć budować zaangażowaną społeczność wokół swojego biznesu

Obejrzyj nagranie powyżej i posłuchaj czego potrzebujesz, aby wystartować z biznesem online. Tak naprawdę to musisz zadbać tylko o 3 rzeczy na start i możesz ruszać na podbój świata online! 

Przynajmniej raz w tygodniu przeprowadzam wywiad pogłębiony z moimi klientkami. Lubię to robić. Lubię poznawać dziewczyny, z którymi pracuję. Jest to szczególnie ważne kiedy prowadzi się biznes online, bo dzięki takim wywiadom poznaję ich potrzeby i wiem z jakimi wyzwaniami codziennie się borykają. Dzięki temu ja nie muszę zgadywać jak budować swoją ofertę, tylko otrzymuję informacje z pierwszej ręki.

I właśnie podczas takiej rozmowy miałam tzw. przebłysk 😉 i nagle jasne się stało co mam przygotować jako lead magnet dla moich odbiorców. Dlatego stworzyłam serię nagrań wideo z prostą instrukcją "Jak wystartować z biznesem online w 3 prostych krokach". Nawet jeśli nie masz jeszcze własnej strony www. Nawet jeśli nie masz rzeszy fanów na Facebooku. Bo tak naprawdę nie potrzebujesz tego na start.

To czego potrzebujesz to:

  1. Doskonały lead magnet, czyli prezent do pobrania
  2. Prosta strona lądowania z okienkiem do zapisu
  3. Uruchomiony newsletter, aby połączyć wszystkie elementy. 

I właśnie właśnie te kwestie poruszam we wspomnianej serii nagrań. A właściwie to przeprowadzam Cię krok po kroku przez cały proces!

Kliknij w obrazek i przejdź do strony zapisu lub zapisz się od razu wpisując swoje imię i e-mail w okienku do zapisu poniżej.

1. Czym jest lead magnet i dlaczego powinnaś go stworzyć?

Lead magnet to inaczej prezent do pobrania w zamian za adres mailowy. Adres mailowy jest bardzo cenną walutą w świecie online. Otrzymujemy go w zamian za wartościowy prezent, który jest takim pierwszym krokiem do zapoznania się z nami i z tym, co mamy do zaoferowania. Wyobraź sobie, że idziesz ulicą i mijasz drzwi do fajnej restauracji. Mogłabyś przejść obok, ale przed drzwiami stoi tablica z napisem "do kolacji dowolna ilość wina gratis". Nie tylko sama chcesz skorzystać, ale jeszcze dzwonisz do swoich znajomych i namawiasz ich na wspólną kolację właśnie w tej restauracji. Kiedy wchodzicie całą grupą na kolację okazuje się, że pod knajpką ustawiła się już niezła kolejka, bo nie tylko Ciebie ta oferta skusiła. I choć ktoś mógłby pomyśleć - przecież to się właścicielowi nie może opłacać. Na pewno na tym traci. W rzeczywistości działa to na jego korzyść, bo klienci rezerwują co wieczór wszystkie miejsca, a obok u konkurencji wieje pustką. Tak właśnie działa dobry lead magnet. Jak zaproszenie - zachęca aby do nas wpaść i się rozejrzeć. A im bardziej wartościowy i wycelowany w potrzeby klienta - tym chętniej zostawi on swój adres e-mail.

Dobry prezent do pobrania wspaniale przyczynia się do budowania społeczności wokół Twojej działalności. A działając online zaangażowana społeczność to niezbędny warunek sukcesu. Już od pierwszego momentu, kiedy tylko startujesz i zaczynasz działać powinnaś zadbać o zdobywanie adresów mailowych. Kiedy spotykasz się z klientką na kawę, kiedy prowadzisz warsztaty, kiedy masz wystąpienie publiczne - zawsze proś o adresy e-mail. To powinien być Twój nawyk. Dbaj o to na każdym kroku. Nie możesz polegać jedynie na mediach społecznościowych, bo nie masz wpływu na to kiedy Twoi odbiorcy się tam pojawią. Mając własną bazę subskrybentów możesz do nich dotrzeć zawsze. Średnio dostajemy około 100 e-maili dziennie. A ile postów przelatuje przez Twoją oś na Facebook'u? Trudno zliczyć, bo ta ilość idzie w tysiące. Jak widzisz dużo łatwiej przebić się z atrakcyjnym e-mailem niż postem na Facebooku. Poza tym ludzie lubią dostawać e-maile. I jeśli znajdziesz atrakcyjną formę dla swojego newslettera, staniesz się dla swoich odbiorców prawdziwą inspiracją i będą chętnie otwierać Twoje wiadomości. Wracając do lead magnetu - odbiorcy chętnie oddadzą swój adres e-mail za wartościowy prezent. A Ci, którzy udostępniają dane kontaktowe, chętnie kupują online. Podsumowując, dobry lead magnet to doskonały sposób na dotarcie do klienta i w efekcie na rozwój swojego biznesu. 

 

2. Co to jest strona lądowania i do czego jej potrzebujesz? 

Czy to ma coś wspólnego z lataniem? Strona lądowania - czyli landing page to po prostu strona do zapisu na Twoją listę mailingową. Strona, na której "lądują" Twoi odbiorcy skierowani do Ciebie np. z mediów społecznościowych, grup na Facebooku, z Instagrama. Ma ona tylko jeden cel - rejestracja - albo sprzedaż - albo pobranie pliku. Ty najlepiej wiesz, jaki masz cel kierując klienta do swojej strony zapisu. Kluczowym elementem strony lądowania jest okienko do zapisu. To tutaj klient zostawić ma swoje imię (ja lubię wiedzieć, jak moi odbiorcy mają na imię) i adres e-mail (abyś mogła się z nimi kontaktować). A skoro pozostawienie danych do kontaktu to Twój główny cel - zadbaj o to, aby odwiedzający TO właśnie zrobił. Zadbaj o wyraźne wezwanie do działania - napisz w jasnych słowach, o co prosisz odbiorcę. Naprawdę, nie każ mu się domyślać co ma zrobić. To Ty jesteś przewodnikiem i prowadzisz za rękę. Zadbaj o to, żeby na takiej stronie nie było przekierowań do innych zakładek na Twojej stronie. Ja na WordPress'ie ustawiam sobie taką stronę jako "blank page" - bez nagłówka i stopki. Bez zbędnych rozpraszaczy. Ale Ty do stworzenia prostej strony lądowania, która zapraszać będzie do pobrania Twojego PREZENTU nie potrzebujesz nawet odpalać WordPressa. Możesz z łatwością stworzyć PIĘKNĄ STRONĘ LĄDOWANIA - taką jak TA przy użyciu bezpłatnego szablonu, który oferuje MailerLite - system do wysyłki newsletterów (bezpłatny do 1000 subskrybentów).

We wspomnianym nagraniu, w KROKU 2 pokazuję krok po kroku jak taką stronę zaprojektować. Zobacz zajawkę Kroku nr 2: 

 

3. Jak dostarczyć odbiorcy mój prezent i połączyć wszystkie elementy

Do tego potrzebujesz systemu do wysyłki newslettera. Ja uwielbiam MailerLite i gorąco Ci go polecam. Chciałabym, aby przygotowanie PREZENTU do pobrania stało się dla Ciebie impulsem do odpalenia newslettera i regularnego wysyłania inspirujących listów do swoich odbiorców. Mam szczerą nadzieję, że moje nagranie KROK 3 pomoże Ci w tym. Dla mnie przygotowanie pierwszego prezentu do pobrania i odpalenie newslettera to był niezwykle ważny krok i duży przełom. Z jednej strony wyjście ze strefy komfortu - odważyłam się wysyłać regularnie newsletter. Z drugiej strony poczucie wielkiej ulgi, że wreszcie to zrobiłam i mogę zacząć budować zaangażowaną społeczność. To, że miałam już dużą grupę subskrybentów i że wysyłałam do nich regularnie listy z hamaka z pewnością przyczyniło się do mojego sukcesu przy sprzedaży kursu online Szkoła Cyfrowych Nomadek. 

Wróćmy jednak do ostatniego kroku, który pozwoli Ci połączyć wszystkie elementy układanki i uruchomić cały proces. W skrócie wygląda to tak:

  1. Projektujesz plakat, w którym zachęcasz odbiorców do pobrania TWOJEGO PREZENTU, następnie umieszczasz go w mediach społecznościowych - na fanpage'u, w grupach na FB, na Instagramie, na LinkedIn, na Pinterest - gdzie tylko chcesz
  2. W treści posta zapraszasz do pobrania PREZENTU przekierowując odbiorców do STRONY LĄDOWANIA  - po prostu wklejasz link
  3. Odbiorca przechodzi na STRONĘ LĄDOWANIA i zostawia swoje dane do kontaktu w OKIENKU DO ZAPISU
  4. Prosisz na stronie podziękowania o sprawdzenie skrzynki i POTWIERDZENIE SUBSKRYPCJI 
  5. Adresy e-mail trafiają na specjalną LISTĘ, którą tworzysz w MailerLite
  6. Ustawiasz AUTORESPONDER - w MailerLite w formie Workflow - i w momencie kiedy ktoś zapisuje się na listę, otrzymuje od Ciebie e-mail z PREZENTEM, a najlepiej całą serię e-maili, w których przedstawiasz się, opowiadasz o tym co robisz i dzięki temu budujesz autentyczną relację ze swoimi odbiorcami

Efekt - zyskujesz w swojej bazie mailingowej lojalną publikę, która jest autentycznie zainteresowana Twoimi treściami i chce być blisko Ciebie. 

Przez cały proces, który opisałam w punktach powyżej przeprowadzam Cię w nagraniu KROK 3. Przekonałam Cię już do pobrania tego prezentu? Jeśli jeszcze masz wątpliwości i chcesz się upewnić, kliknij w obrazek i przejdź do strony zapisu. A najlepiej od razu wpisz swoje dane w okienku poniżej. Uszczęśliwisz mnie zapisując się na moją listę, bo skoro doczytałaś aż dotąd, to jesteś naprawdę WYJĄTKOWA i zależy Ci, aby odnieść sukces online!

Jeśli spodobało Ci się nagranie Cyfrowy launch z IKIMASĄ #5 to zapraszam do grupy na Facebooku Cyfrowe Nomadki, gdzie co wtorek o godz. 15:00 prowadzę Live'y, w których odpowiadam na Wasze pytania lub podpowiadam jak skutecznie działać online. Kliknij w obrazek obok i dołączy do grupy:

Jeśli zainteresował Cię temat budowania zaangażowanej społeczności wokół swojego biznesu, to zapraszam serdecznie na bezpłatny webinar Biznes online - 3 kroki na start "Jak zamienić subskrybentów w klientów", który już we wtorek 16 maja o godz. 10:00. Zapisz się i bądź koniecznie na żywo. Jeśli nie możesz dołączyć w ciągu dnia, powtórka nagrania będzie dostępna dla osób zapisanych na webinar. Kliknij w obrazek obok i zapisz się na webinar.

 

 

  • Dzięki za ten wpis, przyda się na pewno – tym bardziej, że akurat jestem na tym etapie. Pomysł na lead magnet już mam, program do obsługi newslettera już wybrany. Najgorzej będzie pewnie z landing page, ale do tego kroku jeszcze trochę czasu 😉 Póki co pracuję nad prezentem za zapis – czyli mini e-bookiem 🙂 Chętnie wpadnę też na webinar 🙂