18
Paź
2016
0

ARCHETYP WIEDZĄCA

Wyruszamy w podróż, w której przyjdzie Ci poznać archetypy marki.

Czym są archetypy? To starożytne uosobienia pewnych typów zachowań, sposobów działania, w oparciu o najwyższe wartości, które wyznają. Znając archetyp, który uosabia Ciebie i Twoją markę zyskujesz jasność, co do tego jaka jest Twoja tożsamość i jak komunikować się z odbiorcą, który odbiera na tych samych falach. A co za tym idzie – jak zapewnić swojej firmie większe zyski. Odkrycie duszy Twojej marki to klucz do skutecznego, autentycznego marketingu w obecnym skomplikowanym świecie, w którym funkcjonujemy. Więcej wprowadzenia w temat archetypu znajdziesz w artykule: Z jakiej bajki jesteś?

Podróż zaczynamy od Archetypu Wiedzącej –

– Tej, która wie, Ekspertki, Nauczycielki, Myślicielki, Mędrczyni (słownik mi mówi, że nie ma takiego słowa i chce zamienić na Mordeczyni). Słownik się nie zna. Boginie Mądrości istniały już w starożytnych czasach i możemy zgłębić i poznać ich sylwetki myszkując w mitologiach całego świata.

W poszukiwaniu raju na ziemi.

Tęsknota do momentu, kiedy było nam cudownie, kiedy czuliśmy, że nic już więcej nie trzeba, tkwi w nas głęboko. Każdy ma w swoim życiu takie magiczne, idealne chwile, momenty w których wydawało się, że dane jest mu wieść idealny, wyśniony styl życia. I często dążymy, aby do tych chwil powrócić. Do ulotnych momentów, kiedy czuliśmy się w pełni jak u siebie. Raj utracony, którego blask pozostał w naszej pamięci, a który stopniowo zapominamy i zastępujemy codziennym życiem. I choć dziś w czasach powszechnej obfitości, kiedy wydawałoby się, że nic nam do szczęścia nie powinno brakować, wciąż czujemy się zagubieni – archetyp WIEDZĄCEJ może stanowić doskonałą mapę do odnalezienia siebie. Jeśli identyfikujesz się z tym archetypem – jasne jest dla Ciebie, że szczęście opiera się na WIEDZY. Żyjąc w w wolnym świecie, w którym zdaje się niczego nam nie brakować – szczęście i spełnienie możemy osiągnąć żyjąc świadomie i dokonując przemyślanych wyborów. To najwyższe wartości dla tego archetypu. 

Pomóż klientom podejmować sprytne, mądre i przemyślane decyzje.

Jeśli archetyp Twojej marki to Wiedząca – przyciągasz klientów, którzy myślą. Jeśli pozwolisz im decydować – sprawisz, że  poczują się mądrzejsi, lepiej poinformowani, poczują że mają kontrolę. Naprawdę, nie trzeba wykładać wszystkiego jak kawa na ławę. Odbiorca ma mózg i lubi poczuć się do myślenia sprowokowany. Odkrycie, że wie coś, co nie jest powiedziane wprost jest dla niego bardzo przyjemne. Nie pozbawiajmy go tej rozrywki. 

Twój idealny klient poszukuje i jest żądny wiedzy. Wertuje internet, zbiera dane, analizuje i wysnuwa wnioski. Tak, naprawdę  takie osoby istnieją. Mój mąż, któremu też wyszedł Archetyp Mędrca ostatnio przez dwa miesiące siedział wieczorami w necie w poszukiwaniu idealnego akwarium. Jeszcze go nie kupił. Taki klient pragnie samodzielnie odkryć, że Twoja marka spełnia wszystkie jego oczekiwania i jest najlepsza na rynku. Nie chce tego usłyszeć od Ciebie – chce sam do tego dojść. To musi wyjść od niego. Za nic nie mów, że jesteś najlepszy na rynku – ale prowokuj sytuacje, które dowodzą, że tak właśnie jest. Pożądanym rozwiązaniem jest sytuacja, w której Twoja marka polecana jest przez eksperta.

Zadbaj o wiarygodność

To sprawa kluczowa. Wiedząca poszukuje prawdy. Jeśli puszczasz w świat informacje, które z prawdą mijają się – nie licz na sukces. W rozmowach z klientem nigdy nie naciskaj na sprzedaż. Odbiorca chce sam podjąć decyzję. Nie lubi być do niczego przymuszany. Decyzje zakupowe podejmuje kierując się racjonalnymi przesłankami. Jeśli podczas procesu sprzedaży uda Ci się sprawić, że Twój klient poczuje się jak znawca – a Twój produkt nie zawiedzie jego oczekiwań – nie tylko sprzedasz, ale dodatkowo zyskasz lojalnego klienta na lata.

PODSUMOWANIE DLA ARCHETYPU WIEDZĄCEJ:

Główne pragnienie: odnalezienie prawdy
Cel: Zrozumieć świat dzięki dogłębnej analizie przy użyciu inteligencji
Co zwalcza: ignorancję i błędne poglądy,
Strategia: poszukiwanie informacji, zgłębianie wiedzy, wysnuwanie własnych wniosków, proces myślowy
Pułapka, która jej grozi: może wciąż badać, a nigdy nie zacząć działać
Dar, Geniusz, ukryta moc: mądrość, inteligencja – w idealnych warunkach to hojna myślicielka obdarzona głęboką mądrością

Najczęściej spotykane profesje dla tego archetypu:

Przewodniczka, naukowiec, badaczka, nauczycielka, ekspertka dzieląca się wiedzą, mentorka, myślicielka, ewaluatorka, filozof, doradca, mówca, detektyw, profesjonalistka. A także duchowy przewodnik, jako że ludzie są spragnieni duchowej wiedzy,  aby osiągnąć nie tylko wiedzę, ale też spokój i wewnętrzną harmonię

Znane osoby: Sokrates, Konfucjusz, Einstein, Budda, Galileusz, Oprah Winfrey, Sherlock Holmes,

Znane marki: Harvard University, New York Times, CNN, Ulica Sezamkowa,