17
Lis
2016
0

4 typy reklam na Facebook’u, które zadziałają

Lubię projekty, które z założenia chcą dzielić się wiedzą. Dlatego polecam platformę Infolia, dzięki której możesz poznać tajniki marketingu on-line. A mając tą wiedzę - możesz to skutecznie przebić na fajne zarobki w sieci.

We wtorek prowadziłam swój pierwszy webinar i chciałam dotrzeć do jak największej liczby osób, aby zachęcić je do udziału w spotkaniu. Wiem, że dobrze przygotowana reklama na FB jest bardzo skuteczną metodą dotarcia do potencjalnych klientów. Ale zawsze miałam problem z odpowiednim ustawieniem grupy odbiorców. Pomogło szkolenie Moniki Czaplickiej "Reklama na Facebook'u", które właśnie niedawno pojawiło się na Infolii.

Z mojego doświadczenia wynika, że najskuteczniej działają reklamy postów, oferujących konkretną wartość. Zidentyfikowałam 4 typy reklam, które zagwarantują Ci dotarcie do szerokiej publiki. To sprawdzona ścieżka:

Reklama #1 - Darmowa oferta, Prezent do pobrania

Przygotuj plakat, w którym zachęcisz fanów na Facebook'u do pobrania prezentu lub darmowej oferty, którą dla nich przygotowałaś. To także doskonały sposób na poszerzenie swojej listy subskrybentów.

Reklama #2 - Przekierowanie do wydarzenia, które organizujesz

Dwa tygodnie temu organizowałam na grupie Cyfrowe Nomadki wyzwanie "Twój plan ku wolności". Nawet bez stosowania reklamy zapisało się na to Wyzwanie blisko 130 osób. Z reklamą ilość uczestników byłaby prawdopodobnie dwa razy wyższa.

Reklama #3 - Informowanie odbiorców co nowego u Ciebie

Ludźmi kieruje ciekawość. Zamiast wprost namawiać do zakupu, ściągnij ich na swoją stronę pokazując katalog nowych produktów albo nowy projekt nad którym pracujesz. Klikną właśnie choćby z czystej ciekawości, żeby zajrzeć i podpatrzeć. A jak trafią już do sklepu i coś im wpadnie w oko, to prawdopodobnie dokonają jakiegoś zakupu.

Reklama #4 - Bezpłatny webinar

Przetestowałam ten typ reklamy dokładnie tydzień temu, mam więc dla Was case study do podzielenia się. Moim celem było skierowanie chętnych do zapisu na listę. Dlatego reklama zawierała link do zapisu na webinar. Zgodnie z podpowiedzią Moniki Czaplickiej, która opracowała kurs dla Infolii, postanowiłam przetestować dwa typy reklam:

- Reklama 1 - promująca zwykły post, w którym zachęcam do zapisu na webinar. W momencie odpalenia reklamy post miał niewielki zasięg 

 

- Reklama 2 - zachęcającą do udziału w wydarzeniu, które utworzyłam na potrzeby webinaru.

Z tego case'u wynika, że dużo skuteczniejsza okazała się reklama promująca post. Dotarłam dzięki niej do 2 416 osób, z czego 110 zapisało się na webinar. Koszt tej reklamy 0,27 zł za aktywność - czyli zapis na listę. W sumie wydałam 30 zł. 

Dla porównania, reklama kierująca do wydarzenia miała zasięg 871. Koszt za pojedynczą reakcję wyniósł 0,81 zł, a więc prawie 3 razy więcej. A w sumie wydałam na nią 21,88 zł. Zakończyłam ją szybciej niż planowałam, widząc że nie jest tak skuteczna. 

Pozostałe 147 osób zapisało się z mojej listy subskrybentów oraz dzięki temu, że promowałam webinar w różnych grupach na Facebook'u. Łącznie zapisało się na webinar 257 osób, z czego na żywo uczestniczyło około 80 osób. Nagranie webinaru, które udostępniam przez 3 dni obejrzało do tej pory 266 osób, czyli niektórzy oglądali je więcej niż jeden raz.  Uważam to za fajny wynik, jak na pierwszy webinar. 

Podsumowując - skuteczna reklama na Facbook'u powinna być:

  • wizualna - zawierać ładny, przyciągający wzrok plakat i krótki, czytelny tekst
  • odpowiednio dobrana - zanim ustawisz reklamę, zastanów się jaki cel chcesz osiągnąć i w jaki sposób możesz zainteresować odbiorców, aby odpowiedzieli na Twoją propozycję
  • zawierać propozycję wartości - coś co przyciąga, zachęca - coś czym możesz się podzielić z potencjalnymi odbiorcami
  • zawierać wezwanie do działania - np. zapisz się na webinar, pobierz prezent, udostępnij

 

A czy Ty masz już jakieś doświadczenie w tworzeniu reklam na Facebook'u? Czy pomagają Ci dotrzeć do klientów? Co u Ciebie się sprawdziło? Czy znasz jakieś skuteczne metody dotarcia w ten sposób do odbiorców? Podziel się w komentarzu. Jeśli znasz kogoś, kogo mógłby zainteresować ten artykuł - udostępnij go.

 

  • świetny i wartościowy tekst Kamilo, bardzo dziękuję 🙂 Też ustawianie grupy docelowej, jest moją piętą achillesową. Mam nadzieję, ze po Twoich poradach, powiem-było moją piętą 🙂

  • Bardzo ciekawy i przydatny wpis.

  • Zabiegana Mama

    Ja wciąż zmieniam, analizuję GA, czytam.. Dziękuję za ten wpis.

  • Super, że tutaj trafiłam! Niedługo będę realizować kampanię na FB ADS z nową kolekcją zachęcając do wejścia do sklepu i zakupu. Co nieco mi rozjaśniłaś 🙂

  • Artykuł bardzo przydatny, gdyż dopiero zaczynam swoją działalność na Facebooku. Dodaje do zakładek na potem, aby nie zapomnieć. Dzięki za cenne informacje;)

  • Mega wartościowy post. Jestem właśnie w trakcie intensywnego uczenia się reklam na Facebooku. Także trafiłaś idealnie 🙂

  • Ania Hadryan

    świetny artykuł! Dzięki 🙂

  • Dziękuję wszystkim! Cieszę się, że artykuł się spodobał i że był przydatny 🙂

  • Nieźle 🙂

    Ps. Snip’a to nie używaj do skracania linków, bo tylko sobie szkodę tym robisz.

    Pozdrawiam,
    Mariusz